(16) - Big Apple, Day 2

28.07.2011 23:57

Teď tu je 23:32 a já ležím s notebookem v posteli v hotelu. Pája již před drahnou dobou usnula. Vůbec se jí nedivím, dnešek jsme totiž strávili jako praví newyorkští turisté. A být pravým newyorkským turistou je vyčerpávající. Budu vám o tom dnes psát. Dnes ráno jsem si dal budíka na 07:10 AM a vyrazil se proběhnout do Central Parku. Samozřejmě jsem vyběhl na opačnou stranu a místo toho se probíhal po Riverside Parku, což jsem zjistil až zevrubnějším zkoumáním toho, proč se mi ulice cestou zpět obrátily a číslují se obráceně, než bych čekal. Šotek stále řádí. Skočil jsem ještě do obchodu a koupil snídani, abych našel v pokoji Páju celou rozjařenou a připravenou na náš naplánovaný den. Spolkli jsme snídani, uvařili čaj v našem překapávači :-) a vyrazili metrem na první atrakci dne. Empire State Building. Jen se zmíním o tom, že jsme se z metra ještě vraceli pro zapomenutý foťák, dobře, že jsme to udělali. První zastávka tedy byla ESB. Z 96th jsme jeli trojkou na Penn Station a odtud pěkně pěšky napříč Brodway až k nejvyššímu mrakodrapu. I přes brzký dopolední čas byla fronta, ale určitě o poznání menší než odpolední. Během asi 30 minut jsme byli nahoře v 86 patře, odkud jsem vyfotil jen pár fotografií a odkud byl neuvěřitelný 360° rozhled nejen po Mannhatnu, ale i po všech částech NY, ale i New Jersey atd. Zejména jsme obdivovali ohromný Central Park a rozlehlé parcely s neuvěřitelně vysokými budovami.

A protože nic netrvá věčně, i my jsme skončili s prohlídkou ESB a sjeli opět do přízemí, odkud nás cesta vedla k muzeum Madame Tussauds.  Muzeum celebrit, které můžete znát z velkých světových měst je v NY několikapatrové a je zde opravdová řádka osobností. Zřejmě některé z nich poznáte na fotografiích. Speciální pozornost věnujte pánovi, kterému ukazuji iPhone :-).  Po prohlídce voskových figurín přišla na řadu exhibice Harry Potter. Výstava, na které jsme viděli nepřeberné množství rekvizit ze všech filmů. Oblečení, hůlky, kouzelné fazolky, mozkomory… Prostě všechno, co si jen dokážete představit. Focení zde bylo ale přísně zakázáno, vám tedy nezbývá než uvěřit, že to byl báječný zážitek. Zbytek odpoledne jsme strávili na 3hodinové plavbě na trajektu Circle Cruises. Původně jsme zamýšleli zajít jen koupit lístky, ale nakonec nám zrovna odjížděla loď se skvělým výmluvným kapitánem, která nás z 180 minut obtočila okolo celého Mannhatnu. Pohled z vody na pyšné americké mosty, zejména brooklynský, přiblížení k Soše Svobody a povídání o Rockefellerově komplexu a dalších významných budovám nám opravdu zpříjemnilo den a my si i trochu odpočinuli. Po plavbě už bylo rozhodnuto alespoň na chvíli zajít do hotelu, dát si malou večeři a večer navštívit Metropolitní muzeum umění. Nakonec jsme ale po odpočinku a nákupu zvolili video tour SkyRide v přízemí Empire State Building a poté, již skoro za tmy, jsme chtěli vyrazit na Top of The Rock, což je rozhledna v jedné z Rockefellerových budov. Nebyly ale už žádné volné lístky, takže jsme si je vyzvedli na zítřejší západ slunce v 8:15.
Na závěr chci říct, že dnešní den byl naprosto vyčerpávající. V metru určitě přes 40°C, žádné zastávky nejsou výjimkou. V soupravě pak naopak jen okolo 20°, protože tam klimatizace běží stále. Na rušných ulicích se teplota může pohybovat okolo 30° a na trajektu na nás usilovně foukal vítr. Nachodili jsme určitě řadu kilometrů, prostáli spoustu času ve frontách a navíc se pohybovali možná ne úplně nejkratší a nejjednodušší trasou. Večer jsme pak nasedli omylem na Expres metro, které hodně stanic jen projíždí a dostali jsme se tak domů asi o 40 minut později, než jsme chtěli a to ještě patřičně vyplašení, protože onen Express nás zavezl zbytečně daleko.  Kdybychom si nebyli koupili New York Pass, určitě bychom tolik věcí nezvládli. New York Pass je ale dobrá motivace. Když jste dali $115 za permici na 55 atrakcí, to by bylo, abyste je nevyužili!
Díky za čtení. Snad bude následující den o něco méně náročný a zase budu moci přinést alespoň pár zpráv. Dobrou noc!