(4) - Jak dopadla všechna jednání s panem F.?

11.05.2011 16:51

 S Pájou jsme dlouho neváhali. Práce pro zatím neznámou firmu v USA zněla opravdu lákavě. Jediná nevýhoda, kterou jsme spatřovali, čněla v termíu. V podstatě s jistotou nestihneme první dva týdny v zimním semestru. Je to pro nás ale malá oběť. Rozhodujeme se vzít osud do svých rukou a potvrzujeme panu F. náš zájem. Bohužel po dlouhý týden se nám nedostalo žádné odpovědi. Voláme proto do Czech-US, abychom dostali nejen mail, ale také telefon an pana F., abychom s ním mohli mluvit. V Czech-US nám ovšem telefon nedali a rozhodli se nejprve kontaktovat pana F. a optat se ho, zdali nám mohou konakt poskytnout. Za hodinu zvoní telefon. Zvedám ho a zprostředkovaně se dozvídám, že pan F. už všechny vybral a místo nemá.

Je to pro nás trochu ledová sprcha a opravdu nás to mrzí. Tomu říkám opravdu nesolidní jednání. Není schopen odpovědět na email ani na urgenci, ani nám osobně říct, že nás nevybírá, přestože to vysloveně slíbil a žádný další "pohovor" neproběhl. Jsme vyloženě rozzlobení a zkalmaní. Nevadí nám to ale zas až tak. Právě v tuto chvíli jsme totiž v kontaktu s Ashleym a definitivně začínáme pracovat na administrativě spojené s prací v Subway na Floridě. Mrzí nás, že plakáty nevyjdou, ale asi to tak má být. Protože jsem z toho ale velmi zklamán, hledám cestu, jak se dostat zpět a posílám panu F. nabídku na úplatek. V podstatě mu píši, zdali by se přeci jen nenašlo ještě jedno místo, kdybychom místo 3.000 Kč za pár za zprostřdkování přidali malou odměnu ve formě 2.000 Kč a on by byl ne +3, ale +5. Pan F. je pro nás slizká ryba, protože po tom, co nám nebyl ani jednou schopen odepsat, vryskně odpovídá:

 

Dobry den preji,

zamestnavatel potvrdil rozsireni poctu ceskych tymu pro letosni sezonu. Proto v priloze posilam prihlasku. Prosim o vyplneni za vas oba a zaslani zpet v naskenovane podobe. Udaje zkontroluji a spolu s doporucenim z me strany zaslu zamestnavateli.Jakmile mi zamestnavatel potvrdi Vase prijeti, budu vas dale informovat. Nicmene toto je krok spravnym smerem. Cim drive mi dokazete zaslat vyplnene formulare, tim vice se proces urychli.

Dekuji. Pan F.

 

Mezitím také přichází email od Ashleyho:

"...the situation is that ALL the students we planned to place at Subway Panama beach are being moved simply because the employer has proven to be unreliable."

Měli jsme velmi zvláštní štěstí v neštěstí, ale naše práce je teď již snad jistá a plakáty nás lákají. S Ashleym se velmi přátelsky loučíme, protože administrativní proces není obtížné ukončit v jeho samotném začátku, zejména, když jde o to, že problém vznikl na opačné straně barikády. Zároveň je nám dobře u srdce, že jsme naše jasné Ano Subway nemuseli stáhnout sami, ale že se o to postaral osud. 

Posíláme panu F. 5.000 Kč, samozřejmě nedostaneme ani doklad. V Czech-US se dále dozvídáme, že oni sami si nebyli jistí tím, o co přesně jde. Od pana F. už je velmi obtížné dostat jakékoliv další informace po tom, co dostal peníze na účet. Nevadí nám to, protože pan F. byl janom malá zprostředkovatelská krysa. Svoji práci odvedl a dostal za ni přeplaceno. Pro nás je důležité, že jsme v kontaktu se zaměstnavatelem, firmou Beyond the Wall a víme, že vše potřebné za nás teď bude řešit Czech-US skrze vízového partnera CCI. Pana F. už dále nepotřebujeme a jsme za to rádi.